

Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN
​PMU BY LIES
1. ALGEMEEN
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen PMU by Lies en een klant waarop PMU by Lies deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zo ver van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. AFSPRAKEN
De klant dient verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak telefonisch, per email of per bericht aan PMU by Lies melden. Na het ontvangen van de afzegging zal PMU by Lies dit bevestigen. Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, is PMU by Lies gerechtigd om het gehele afgesproken bedrag aan de klant te berekenen. Indien de klant meer dan een half uur later dan de afgesproken tijd in de studio komt, mag PMU by Lies de behandeling weigeren en het gehele afgesproken bedrag in rekening brengen. De klant is ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de gemaakte afspraak.
Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
3. ANNULEREN
Een afspraak mag geannuleerd worden mits dit uiterlijk 48 uur van te voren doorgegeven is aan PMU by Lies. Een afspraak mag twee keer kosteloos verzet worden, mits dit uiterlijk 24 uur van te voren is doorgegeven aan PMU by Lies. Wij bieden de optie om deze afspraak tweemalig te verschuiven naar andere beschikbare datum. Voor afspraken dient dit minimaal 24 uur van tevoren in overleg, afgestemd en bevestigd te worden door PMU by Lies. Indien er gebruik gemaakt wordt van het kosteloos verzetten van de afspraak kan de geboekte afspraak niet meer geannuleerd worden. Wanneer toch gewenst is de geboekte afspraak te annuleren wordt er 50% van het volledige bedrag in rekening gebracht.
4. BETALING
PMU by Lies vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website en in de studio. De gemelde prijzen zijn inclusief btw. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant, of per bank te voldoen.
Bij een gemiste afspraak wordt het gehele bedrag in rekening gebracht. Er zal een factuur verzonden worden die uiterlijk binnen 7 dagen betaald dient te zijn. Wanneer de betalingstermijn overschreden wordt volgen twee herinneringen. Als de factuur hierna nog niet betaald is zal PMU by Lies de factuur uit handen geven aan een incassobureau. De daarbij behorende kosten zijn voor de klant. De klant is verplicht om het volledige bedrag te betalen bij het maken van een afspraak en gaat hiermee akkoord. Wij hanteren een betalingstermijn van 7 dagen na factuurdatum.
5. PERSOONSGEGEVENS & PRIVACY
De klant voorziet PMU by Lies voorafgaande de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan PMU by Lies aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. PMU by Lies neemt de persoonlijke gegevens van de klant op in de administratie. PMU by Lies behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. PMU by Lies zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden. Het e-mailadres van de klant wordt door PMU by Lies gebruikt om een digitale nieuwsbrief naar te sturen, indien de klant deze niet wilt ontvangen, kan de klant dit vooraf aangeven.
6. GEHEIMHOUDING
PMU by Lies is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, PMU by Lies verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. AANSPRAKELIJK
PMU by Lies is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat PMU by Lies is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. PMU by Lies is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar de studio.
8.BESCHADIGING EN DIEFSTAL
PMU by Lies heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur, producten of ander eigendom beschadigt. PMU by Lies meldt diefstal altijd bij de politie.
9.BEHOORLIJK GEDRAG
De klant behoort zich in de studio behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft PMU by Lies het recht de klant de toegang tot de studio te weigeren zonder opgaaf van redenen.
10. OUDE PMU
In het geval dat klant al eerder permanente make-up heeft laten zetten is zij verplicht PMU by Lies hiervan op de hoogte te stellen, voorafgaande het maken van een afspraak. In sommige gevallen is het niet mogelijk om een behandeling uit te voeren met oude permanente make-up. In het geval dat dit vooraf niet wordt overlegd, en er geen behandeling kan worden uitgevoerd zal het volledige bedrag in rekening worden gebracht. Wanneer er ondanks de oude PMU wel behandeld kan worden d.m.v. een correctie behandeling en er hierdoor meerdere behandelingen nodig zijn, zal het bedrag worden aangepast naar een nieuw totaal bedrag.
11. RECHT
PMU by Lies verklaart aan de klant dat zij zich naar beste kunnen zal inspannen om het beoogde resultaat te bereiken, na opdrachtverstrekking door de klant. PMU by Lies kan echter nooit garanderen dat het beoogde resultaat exact wordt bereikt, gezien het feit dat elke huid anders is en anders reageert. Mocht het beoogde resultaat als gevolg van de huid van de klant niet gerealiseerd kunnen worden, dan kunt u aanspraak maken op restitutie van eventuele vervolgbehandelingen. Restitutie van reeds geleverd werk vindt in geen geval plaats. De klant krijgt de mogelijkheid om eventuele oneffenheden tijdens een nabehandeling te laten corrigeren en deze dient binnen 6 à 8 weken plaats te vinden. Alle opvolgende behandelingen op verzoek van opdrachtgever zullen in rekening worden gebracht tegen het dan geldende tarief. PMU by Lies is niet aansprakelijk voor het niet of niet volledig bereiken van het beoogde eindresultaat, tenzij vast komt te staan dat de schade aan grove opzet of schuld van PMU by Lies te wijten is. PMU by Lies is niet aansprakelijk voor verminkingen of ontstekingen als gevolg van het niet naleven van de nazorginstructie voor permanente make-up. De klant draagt zelf de verantwoordelijkheid om deze goed na te leven. Voor het geval PMU by Lies aansprakelijk wordt bevonden voor enige door opdrachtgever geleden schade, wordt de schadevergoeding beperkt tot het bedrag wat door PMU by Lies voor de desbetreffende diensten en/of producten oorspronkelijk in rekening is gebracht minus de materiaalkosten. Elk recht op eventuele schadevergoeding vervalt als de klant niet direct na het ontstaan van de schade maatregelen heeft genomen om de schade te beperken respectievelijk meer of andere schade te voorkomen als de klant PMU by Lies ter zake niet zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk op de hoogte heeft gesteld van alle ter zaken relevante informatie.
12. VERWACHTINGEN
Wij staan voor natuurlijke verfraaiing van de schoonheid. Op onze Instagram vindt u talloze voorbeelden van ons werk. U ziet onze stijl en wat u van ons kunt verwachten.
a. Intake: Wij behandelen geen klanten die zwanger zijn en/of diabetes patiënten zonder doktersverklaring. Tijdens het voortekenen wordt de vorm bepaald. Let er op dat dit de uitlijnen zijn en het uiteindelijke resultaat fijner en minder hard zal zijn.
b. Pigmenteren: Nadat u akkoord geeft op de vorm start onze artiest met het pigmenteren. Het uiteindelijke resultaat zal pas 6 weken zichtbaar zijn. De kleur en vorm zijn nog niet in hun eindfase.
c. Nabehandeling. Na 6 weken komt u terug voor de nabehandeling. Mocht er meer dan 6 weken tussen zitten omdat PMU by Lies geen eerdere plek aan kan bieden dan komen er geen extra kosten bij. Kunt u zelf niet binnen 6 tot 8 weken op de nabehandeling komen en komt u na 8 weken, dan wordt er voor de nabehandeling een extra bedrag van 20,- in rekening gebracht. Dit heeft te maken met de mogelijkheid dat er meer tijd in de nabehandeling wordt gestoken dan bij 6 weken. Mocht u kleine aanpassingen willen laten uitvoeren dan zal dat moeten op de dag van de nabehandeling. Wij kunnen tussentijds geen aanpassingen verrichten omdat het resultaat nog in proces zit. Er wordt dus onder geen enkel bedwing eerder een afspraak ingepland dan na 6 weken.
d. Nazorg. Het is van cruciaal belang dat u zich houdt aan de nazorg. Doet u dit niet dan is het resultaat uw verantwoordelijkheid. Onze specialisten herkennen verandering van pigment door zon/zonnebank en andere invloeden zoals water.
e. Eindresultaat. Wij streven naar perfectie. Dit doen wij door alles in millimeters af te tekenen. Omdat bijna geen enkel gezicht (lichaam) symmetrisch is en ons doel is om harmonie te creëren dient u er rekening mee te houden dan er een millimeter afgeweken kan worden om zo harmonie in uw gezicht/lichaam te creëren.
13. ONTEVREDENHEID
Bent u ontevreden over het resultaat dan zullen wij dit met u bespreken. Mocht u ontevreden zijn over de vorm dan zullen wij bespreken wat de mogelijkheden zijn om dit zoveel mogelijk bij te werken. Omdat wij goedkeuring vragen na het voortekenen bent u akkoord gegaan met de vorm. Is de vorm anders dan hoe er is voorgetekend dan zullen wij dit voor u corrigeren. Bent u echter zelf van mening veranderd en wilt u een ander vorm en/of kleur toegepast hebben dan zijn de bijkomende kosten voor deze behandelingen geheel voor u. In geval van ontevredenheid, verwachten wij dat u dit kenbaar maakt binnen 10 weken na de desbetreffende behandeling. Wij zullen u altijd vragen de 6 weken hersteltijd in acht te nemen. Daarna heeft u nog 4 weken om ons te contacteren over uw ontevredenheid.
14. LIPPIGMENTATIE
Mocht u meer pigment in uw huid hebben waardoor de kleur van uw huid eerst opgelicht moet worden, dan heeft u een extra behandeling nodig. Het kan zelfs zo zijn dat er meerdere behandelingen nodig zijn om de lippen echt zodanig op te lichten.
15. RESULTAAT IS NIET BLIJVEND
PMU by Lies past dezelfde techniek toe bij alle klanten. Soms kan het pigment minder goed worden opgepakt in de huid, dit kan verschillende oorzaken hebben waar PMU by Lies geen invloed op heeft. Wij zullen onze techniek hierop aanpassen om alsnog het gewenste resultaat te behalen. In bijna alle gevallen lukt dat. In enkele zeldzame gevallen lukt het niet en verliest de huid het pigment gedeeltelijk of volledig. Dit is echter heel zeldzaam. Daarom is er de nabehandeling om pigment wederom in de huid te krijgen. Wanneer blijkt dat er nog een behandeling nodig is om enkele plekjes op te vullen dan dient er een 2de nabehandeling ingepland te worden. Hier zijn kosten aan verbonden. Reden is dat PMU by Lies geen invloed heeft op hoe de huid pigment oppakt.
16. KLACHTEN
Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen twee werkdagen na ontdekking gemeld worden aan PMU by Lies. PMU by Lies zal bij ontvangst van de melding een bevestiging sturen. PMU by Lies zal de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is zal PMU by Lies de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de klant aantoonbaar zinloos is geworden. Indien PMU by Lies en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator. Zowel PMU by Lies als de klant hebben de inspanningsverplichting om redelijkerwijs een klacht op te lossen. PMU by Lies heeft klanttevredenheid hoog in het vaandel staan en zal een redelijke klacht altijd oplossen door deze na te behandelen. De klant heeft de inspanningsverplichting om PMU by Lies de klacht op te laten lossen en zich niet direct te wenden tot het bijv. plaatsen van een negatieve recensie op Facebook en Google, zonder dat PMU by Lies geïnformeerd is over de klacht en in de gelegenheid is gesteld de klacht redelijkerwijs op te lossen.
17. BEELDMATERIAAL
Voor de behandeling wordt gevraagd of de klant toestemming geeft voor het maken van foto’s en/of video’s. Deze worden gebruikt voor promotiedoeleinden. Indien er geen toestemming wordt gegeven zullen wij geen beeldmateriaal gebruiken van de klant.